HUBNUTÍ / CO POTŘEBUJEŠ VĚDĚT

03.05.2019

V tomto článku se s vámi podělím o několik tipů na to, jak začít správně hubnout. Co dělat, a co nedělat. 

1. Jídlo - Ano pokud chceme zhubnout a udržet si hezkou postavu 80% z toho všeho tvoří jídlo. Mnoho lidí si ale myslí, že pokud chtějí zhubnou MUSÍ přestat jíst, nebo jíst minimálně = mýtus. Je samozřejmě pravda. že musíme snížit počet kalorií, musíme jít do tzv. deficitu - sním méně kalorií než spálím. Snížit příjem kalorií o 10%- maximálně 50%. Pokud chceme zhubnout, neznamená jít do nějaké šílené diety, ve které budeme jíst 1000kcal denně. Tato dieta vám vydrží pár týdnů a poté se vrátíte k normální stravě a vše naberete zpět. Důležité je jíst vyváženě tzn. BÍLKOVINY, TUKY, SACHARIDY. Tyto tři složky by náš jídelníček měl obsahovat. V mém jídelníčku je vše vysvětleno, tak, aby jsi měla ten nejlepší výsledek. 

2. Nepijte své kalorie - pokud jste zvyklí vypít denně půl litru coca coly, nebo jiné sladké nápoje - např. džus, snažte se je úplně vyřadit z jídelníčku. Sladké nápoje jsou plné cukru a kalorií. Měli bychom pít pouze čistou vodu a pokud budeme mít velké chutě na sladký nápoj, tak bychom měli sáhnout po zero calories verzi. 

3. Trénink - Při hubnutí, je velice důležité sportovat, hýbat se. Nejlepší variantou při shazování  tuků je kardio. Může to být běh, schody, rychlá chůze, klidně i do kopce atd atd.. Mám ale dost slečen, které by chtěli shodit, ale zárověň formovat postavu, proto doporučuji HIIT ( vysoce intenzivní intervalový trénink). Tento typ tréninků nám pomáhá ke shazování tuků, ale zachování svalové hmoty. Trvá většinou 10-15 minut a u tohoto typu tréninku neplatí, že začínáte spalovat až po 20 minutách cvičení. Je mnohem účinější, než jiné kardio tréninky, protože po HIIT tréninku nadále pálíme kalorie (tuk) po několik dalších hodin. 

4. Váha a vážení - Svým klientkám se nedoporučuji vážit. Váha zkresluje a pokud začneme hubnout a hodně cvičit, měníme tuky na svalovou hmotu a svaly jsou težší než tuky, proto i když zhubneme můžeme vážit více než na začátku. Samozřejmě to, že cvičíme, neznamená, že nabíráme svaly ve velkém rozsahu, pouze zpevňujeme postavu. Některé slečny si totiž myslí, že když budou zvedat 2kg činky tak budou mít ruce jako rambo, nebo když budou dřepovat s 5kg tak se jim šíleně zvětší stehna.  Pokud bychom chtěli nabírat svaly ve velkém rozsahu museli bychom navýšit o hodně denní příjem kalorií po dobu např. 3 měsíců. 

5. Jím zdravě - Poslední dobou slýchávám tuhle větu velice často. Slečny mi píší, že jí zdravě, ale váha se jiim nehýbe a vypadají pořád stejně. Občas ani zdravé jídlo není zdravé ve velkém množství. Proto bychom si měli dávat pozor na to, jak velké porce jíme. To, že si dám zdravé jídlo např. batáty s masem a dávám si porce, jako pro 90kg chlapa, nebo jím po lžících proteinové arašídové máslo, neznamená, že budu hubnout, naopak i z přejídání zdravého jídla mohu nabrat. Proto je vhodné mít kontrolu nad porcemi. 

6. Stres - Ano, pokud chceme hubnout a dosáhnut svého cíle měli bychom být stress- free, což je mnohem těžké. Při chronickém stresu totiž tělo vyplavuje více kortizolu, který vyvolává chutě na sladké. Pokud máme zvýšený kortizol máme velké chutě na sladké, usazuje se nám tuk, především v oblasti bříška a můžeme mít také různé bolesti hlavy, které nám poté brání např. k dobrému výkonu ve fitku. 

Doufám, že vám článek aspoň trošku pomohl a do komentářů mi můžete dát vědět, o čem byste chtěli další článek :-)